Care sunt diferentele dintre Colegiul Helios si colegiul nostru??
top of page
FORMARE INIȚIALĂ ȘI CONTINUĂ ÎNTR-O ȘCOALĂ PEDAGOGICĂ EUROPEANĂ
Erasmus+ Project no.2016-1-RO01-KA102-023991
FORMARE INIȚIALĂ ȘI CONTINUĂ ÎNTR-O ȘCOALĂ PEDAGOGICĂ EUROPEANĂ
Erasmus+ Project no.2016-1-RO01-KA102-023991
Colegiul Naţional Pedagogic “Constantin Cantacuzino” Târgovişte
Adresa: Târgovişte, strada George Cair, nr.3, judeţul Damboviţa
Telefon/Fax: (0372) 716 596 / (0245) 218 453
Erasmus+
ACREDITARE NR. 2020-1-RO01-KA120-VET-095750
bottom of page
Colegiul Helios este o şcoală privată care le oferă elevilor o gamă destul de largă de materii care îi ajută în formarea personală. Majoritatea orelor erau predate fie în engleză,fie în spaniolă ; cei de la clasa I cunoşteau foarte bine literele şi sunetele atât în spaniolă,valenciană,cât şi în engleză. Cel mai mult m-a atras faptul că de la vârste fragede le sunt prezentate diverse meserii şi profesii,cât şi avantajele şi dezavantajele acestora. În Săptămâna Carierei,elevii de la clasa I B au fost să viziteze Sediul Pompierilor şi au fost foarte încântaţi. În plus,în aceeaşi săptămână,mama unei eleve a venit şi le-a prezentat profesia de medic stomatolog. A folosit materiale intuitive,cum ar fi:mulaj dentar,periuţe colorate de dinţi,prezentare Power Point şi măşti pe care elevii să le poarte,simţindu-se,astfel,mici dentişti. Faţă de învăţământul din România,orele au un conţinut mult mai accesibil,materia nu este foarte multă,iar totul se bazează în mare parte pe lucru individual.
Colegiul Helios este o scoala bilingva, mare parte din ore erau predate in engleza(cum ar fi orele de sah de la gradinita sau orele de stiinte).
Un prim lucru pe care l-am obsevat a fost tema cu care era pavazata scoala, tema "Helios de cine". Aveau multe activitati extrascoale, unele dintre cel le-am vazut si am ramas placut impresionata. Carnavalul este una dintre ele, organizat de grupele de gradinita care s-au costumat in diverse personaje si de orchestra scolii.
Fata de noi ei au orele legate, cu pauza de 20 de minute dupa primele 3 ore, apoi urmatorea pauza fiind de la 13 la 15, pauza de masa.
O diferenta ar fi programul care incepea la 9:00 si se termina la ora 17:00.Aveau pauza de la 10:40 pana la 11:00 timp de 20 de minute, de la ora 13:00 pana la 15:00 aveau pauza in care elevii mergeau la cantina pentru a servii masa.
O alta diferenta ar fi ca invatatoarele se foloseau foarte mult de mijloacele tehnice, audio-video, astfel elevii intelegeau mult mai bine ceea ce le era predat.
Sunt multe diferente... Pornind de la program, pana la modul de predare si metodele folosite.
Programul incepea la ora 9:15 si se termina la ora 17:00. Orele decurgeau normal, legate intre ele,fara pauze dupa fiecare ora, insa prima pauza era de 20 de minute, dupa primele doua activitati,dupa isi continuau programul pana la pazua de pranz care dura 2h. Dupa aceasta pauza isi continuau programul pana la ora 17, cand autobuzele scolare veneau si ii luau pe cei ce locuiau la distante mai mare fata de colegiu.
Modul de predare era mult mai lejer,cel putin la ciclul prescolar si primar. Se foloseau metode asemanatoare de lucru ca si cele din Romania, dar cerintele nu erau atat de complexe. Cu toate acestea elevii colegiului dobandeau competente lingvistice de limba engleza inca de la varsta de 4 ani.