Ce metode de evaluare erau folosite? Credeţi că sunt mai eficiente sau sunt la fel de bune ca şi cele folosite la noi ȋn ţară?
Colegiul Naţional Pedagogic “Constantin Cantacuzino” Târgovişte
Adresa: Târgovişte, strada George Cair, nr.3, judeţul Damboviţa
Telefon/Fax: (0372) 716 596 / (0245) 218 453
Metodele de evaluare folosite erau aceleași ca și la noi: explicația, observația, lucrul cu manualul, jocul, conversația didactică etc.
În ceea ce privește metodele de evaluare, eu am văzut la grădiniță cum preșcolarii de 4-5 ani erau evaluați la pronunție, la citirea unui text de dimensiuni mici. Fiecare preșcolar era chemat la un moment dat, în decursul unei zile sau chiar a mai multora, la catedra educatoarei. Aceasta le deschidea cartea și îi punea să citească și să raspundă la 2-3 întrebări pe baza textului citit. După ce preșcolar își îndeplinea sarcina, educatoarea îl nota într-un tabel ce conținea toți copiii grupei. Nu pot spune dacă este mai eficient ca la noi, deoarece preșcolarii noștrii nu sunt evaluați la citirea literelor de mână, poate doar la înțelegerea unei lecturi a educatoarei.
Elevilor li se dădeau de rezolvat exerciţii din manualul şcolar sau teste, care urmau să fie evaluate de către cadrul didactic şi notele erau trecute într-un registru, pe care ei îl foloseau drept catalog.